תרומתו של הביג דאטה להצלחת הארגון
בין השינויים הרבים שחלו בשנים האחרונות בעולם העסקי, בולט מעל כולם נושא מאגרי המידע, הידוע בכינויו בעגה המקצועית ביג דאטה. גורמים מקצועיים טוענים שבמאגרים העצומים הללו טמון הפוטנציאל האמיתי לצמיחה ממשית והגדלת רווחיות מהירה ולאורך זמן. אז מה סוד הקסם של אותו "כוכב" חדש בשוק העסקי העולמי? הישארו וגלו...
מעוניינים לשלוח קורות חיים באתר?
- מלאו את הטופס וצרפו קורות חיים בעמוד ההרשמה
- התעדכנו במשרות ביג דאטה שמתפרסמות באתר
מה זה ביג דאטה?
ביג דאטה מוגדר כמאגרי מידע עצומים, הכוללים אספקטים שונים, בראשם הרגליהם והעדפותיהם של הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים. שיקוף מדויק, מהיר ומהימן של הביצועים העסקיים בכל רגע נתון ועוד שלל מרכיבים המצויים במאגר, ומאפשרים לגורמים המקצועיים לדעת יותר לסווג את התפקידים בארגון, לנתח בצורה מדויקת יותר ולפעול בהתאם.
באילו אלמנטים יכול ביג דאטה לתרום לחברות ולארגונים?
מאגרי ביג דאטה מסייעים במספר אספקטים בולטים בהתנהלות העסקית של הארגון:
זיהוי הרגלי לקוח
אם נשווה לרגע קט את העולם העסקי לעולם הרומנטי, נוכל לומר שככל שאדם ידע יותר על שותפתו לפגישה העיוורת הצפויה לו, כך גוברים הסיכויים שיידע להתנהל מולה כמו שצריך. כך גם בכל הקשור לזיהוי דפוסי ה"התנהגות" של לקוחות החברה ואלו שעשויים להיות כאלו בעתיד.
אם הארגון יודע אם כל לקוח גולש באינטרנט, מה פרק הזמן בו הוא גולש בנט, באילו שעות, באילו אתרים הוא נוהג לבקר, האם הוא נוהג להקליק על באנרים ופרסומות שונות ומה למעשה מניע אותו לפעולה, הארגון יוכל ליצור התנהלות אישית מותאמת ומדויקת אל מול הלקוח. אין כל ספק, מדובר ב"כלי נשק" שובר- שוויון במלחמה על כל לקוח פוטנציאלי.
ניתוח נתונים והסקת מסקנות
כל איש מקצוע יודע לקבל נתונים ולנתח אותם, אך רק הטובים ביותר יודעים להפוך את אותם נתונים לכלי חיזוי לעתיד לבוא. ביג דאטה תורם רבות לאלמנט החשוב הזה, שלעיתים קרובות מבדיל בין ארגון מצליח לאורך זמן, לכזה השוקע מאחור. ניתוח והסקת מסקנות באמצעות מאגרי המידע אפשריים בתחומים רבים, לרבות שערי מניות, סיכויי זכייה במכרזים, פעולות תמחור להגדלת רווחיות-לקוח וכדומה. אין חיזוי מושלם בלי שימוש יעיל בכלי ה-BIG DATA.
מרשם לפעולה
ביקור אצל רופא המשפחה מוביל אותו להורות לכם כיצד לנהוג על מנת להשיג את התוצאה הרצויה. לדוגמה: סובלים מכאבי ראש תדירים? הרופא יאמר לכם לשתות יותר מים, לישון יותר בלילה וליטול משכך כאבים פעמיים ביום. כך גם פני הדברים בשימוש במאגרי המידע לטובת מרשם לפעולה.
המטרה: להציג בפני מקבלי ההחלטות בארגון את הנוסחה שבה פעולה / פעולות שיבצעו יובילו לתוצאה הצפויה (כמו עליית שיעור המניה, הגדלת נתח המכירה פר לקוח, נטישת לקוחות לחברה מתחרה וכדומה). בניגוד לעקרון החיזוי, כאן עובדי הארגון משפיעים על העתיד לבוא, ולא מקבלים אותו כעובדה מוגמרת ומתנהלים לפיו.
חשיפת ידע חבוי
במה שנמצא על פני השטח לא קשה להבחין. אבל בעולם העסקי, מגמות רבות מסתתרות בין נבכי הנתונים. פספסתם אותם? פספסתם לקוחות, הכנסות ורווחים. ביג דאטה בא לעזרתכם ועושה סדר בבלגן הנתונים שאינם נראים לעין. בעזרתו תוכלו לזהות קשרים נחבאים בעלי ערך לארגון, לנתח אותם ולהפיק תוכנית שיווק עסקית שתעזור להבין אלו פעולות יכולות לסייע שעשויות לבדל אתכם אל מול המתחרים.
כיצד מוטב להשתמש בנתוני הביג דאטה לצורכי הארגון?
כפי שכבר הבנתם, הביג דאטה עשוי להוביל את הארגון להצלחות ורווחיות לאורך זמן. אך לשם כך, חשוב להשתמש בכלי הזה באופן חכם. לשם כך יש להקפיד על מספר אלמנטים: ראשית, סדר וארגון. הביג דאטה מספק מיליוני פיסות מידע אותם חשוב לסדר אותם בצורה חכמה, באופן שיאפשר 'שליפה' מהירה בכל עת.
שנית, אבחנה בין מידע חשוב, עיקרי, שעשוי להועיל כעת או בעתיד לבוא, לבין מידע טפל, שקיים ספק אם יוכל לסייע אי פעם. שלישית, שימוש נכון במידע המתקבל. הביג דאטה לא מורה לכם איך לפעול. הוא רק מספק את הנתונים. להפוך את המידע שבו למכרה זהב כלכלי – זה כבר תלוי בכם