מילואים בחברות הייטק

בעקבות מלחמת חרבות ברזל החל גיוס נרחב של כוחות המילואים, ובין חיילי המילואים שגויסו יש הרבה מאוד עובדי הייטק. עשרות אלפי עובדי הייטק גויסו למאמץ המלחמתי בגזרות השונות לכן הגיוס הנרחב משפיע על הפעילות בתעשיית ההייטק המקומית, ולא מעט חברות מדווחות על פגיעה משמעותית בפעילותן, במיוחד במחקר ופיתוח תוכנה.

 מילואים בחברות הייטק

בגלל הגיוס הנרחב למילואים החלו חברות הייטק לסייע ולתמוך בחיילי המילואים שגויסו לשירות ממושך. לפי נתוני רשות החדשנות עולה כי רוב משרתי המילואים שעובדים בהייטק עוסקים בתפקידי מחקר ופיתוח (60%), והשאר עוסקים בתפקידי מטה, אדמיניסטרציה ותפקידים נוספים הקשורים לפיתוח מוצרים חדשים. איך החברות בתעשיית ההייטק מסייעות לעובדים שגויסו לשירות מילואים ממושך? כל הפרטים בכתבה שהכנו עבורכם!

תחומי העיסוק של חיילים המילואים העובדים בהייטק

מיד לאחר פרוץ מלחמה חרבות ברזל הצבא הוציא צו 8 לעשרות אלפי חיילי מילואים, ועל פי הנתונים ניתן לראות כי שיעור עובדי ההייטק בקרב המגויסים בחודשים אוקטובר עד דצמבר 2023 עמד על 19% מכלל משרתי המילואים. יחד עם זאת, חשוב לזכור כי שיעור עובדי ההייטק בשוק העבודה המקומי עומד על 11.5%, לכן חברות ההייטק נאלצו להתמודד עם קשיים מהותיים בפעילות השוטפת, ויש סטארטאפים קטנים יחסית שבהם הפעילות פסקה לחלוטין. 

ברבעון הראשון של 2024, שיעור המגויסים בקרב עובדיי ההייטק, ביחס לכלל העובדים במשק, כבר היה נמוך יותר, ועמד על כ-7%. בתוך כך, הגיוס הנרחב של חיילי מילואים פגע בפעילות של רוב חברות ההייטק, במיוחד בפעילות הפיתוח, לכן החברות החלו להציע פתרונות שונים למילואימניקים כדי לסייע להם, מעבר למענקי המדינה.   

פתיחת מסלולי הכשרה ייעודיים לשילוב המילואימניקים בהייטק

חיילי מילואים רבים מתמודדים עם מציאות חדשה בעקבות המלחמה והשירות הממושך בצבא, כאשר ביניהם יש לא מעט מילואימניקים שרק סיימו ללמוד באקדמיה או בקורסים מקצועיים וממוקדים, וביניהם גם עובדים חדשים שרק החלו לעבוד בהייטק במשרת ג'וניור.

לכן, יש חברות הייטק שפיתחו מסלולי הכשרה ייעודים לחיילי המילואים שמתחילים לחזור לשגרה, ומילואימניקים יכולים ללמוד קורסים שונים ולרכוש ניסיון מעשי בתחומים כמו פיתוח תוכנה, כאשר חלק מהחברות מציעות למילואימניקים המשתתפים בהכשרה שירותים נלווים כמו ליווי צמוד של מנטורים, יועצי השמה ומנהלי משאבי אנוש על מנת לסייע להם להשתלב בעבודה בהייטק.

כמו כן, יש חברות שפיתחו והקימו פלטפורמות מתקדמות המאפשרות לחיילי המילואים ללמוד קורסים שונים אונליין ולקבל הצעות עבודה מחברות הייטק מובילות, בעיקר הצעות עבודה בתחומי מחקר, פיתוח, הנדסה, מוצר ושיווק.

הקמת מאגר טאלנטים 

אחת מהיוזמות המבורכות של חברות ההייטק במהלך המלחמה בדרום ובצפון היא הקמת מאגר עדכני של טאלנטים המשרתים במילואים. המאגר החדש מאפשר לחברות לגייס טאלנטים לתפקידים שונים בהייטק, והמאגר כולל נשים וגברים כאחד, בעיקר לוחמים ולוחמות שלוקחים חלק מרכזי במלחמה בחזיתות השונות.

חזרה חזרה

facebook | LinkedIn שתף ב
צרו קשר עם מומחה השמה
File Size: 3000KB Max
File Types: .doc
*שדה חובהשלח פנייה