מיתוג עסקים: איך זה משרת את העסק שלך?
בשוק התחרותי של היום כל עסק חייב לעבור תהליך מיתוג כדי ליצור בידול מהמתחרים ולגבש זהות מיתוגית ייחודית. הצלחת העסק, קטן בינוני או גדול, תלויה בגורמים רבים, ביניהם גם מיתוג נכון ומקורי. תהליך מיתוג עסקים דורש ידע, ניסיון, יצירתיות ומחקר מעמיק על מנת לגבש אסטרטגיה שיווקית נכונה, יש לבטא היטב את ערכי וחזון העסק ולייצר מוצר עם ערך מבודל וייחודי המבטיח מיצוב טוב בשוק, חדירה מהירה של המותג לשווקים חדשים ושיפור משמעותי בתוצאות העסקיות.
איך הופכים את העסק למותג מוכר ומנצח?
עסקים רבים בכל התחומים, כולל חברות הייטק, הבינו כי עליהם לדאוג למיתוג העסק כדי לחדור לשוק, לספק ערך מוסף ללקוחות, להיצרב בתודעה של הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים ולהוביל את השוק. כיום, יש תחרות קשה בכל ענפי התעשייה והמסחר ועסקים רבים חייבים להשקיע במיתוג כדי להצליח בשוק התחרותי.
כדי להפוך את העסק למותג, בין אם ממתגים חברת הייטק פורצת דרך ובין אם ממתגים משרד עורכי דין או מרפאה פרטית, יש מספר שלבים חשובים בתהליך המיתוג:
- אפיון קהל היעד – שפת המיתוג חייבת להתאים למאפייני קהל היעד, לכן חשוב להבין מהם המאפיינים הייחודיים של קהלי המטרה, כולל תחומי עניין של קהל היעד, מצב סוציו אקונומי, מניעים פסיכולוגיים, תחומי עניין ועוד.
- מיתוג ערכי – בתהליך מיתוג עסקים מבצעים מיתוג ערכי, כלומר קובעים מהם הערכים החשובים ביותר של העסק ומוצריו או שירותיו ומחברים ערכים אלו לערכים החשובים בעיני קהל היעד.
- מחקר שוק – חשוב לבצע מחקר שוק ומתחרים כדי לגבש אסטרטגיה וזהות מותגית. למתחרים הבולטים של העסק יש כבר שפה מיתוגית ייחודית, כדאי לנתח את הביצועים שלהם בשוק כדי ללמוד מהחוזקות ומהחולשות של השפה המיתוגית של המתחרים.
- יתרונות המותג – מיתוג עסקי נועד בין היתר להדגיש את יתרונות העסק, כדאי להתמקד ביתרונות הליבה של העסק כדי להבטיח בידול מהמתחרים.
- שפה מיתוגית – בשלב זה מגבשים את השפה המיתוגית, יש מגוון רחב של אפשרויות לכן חשוב לפנות לאנשי מקצוע מיומנים ויצירתיים. השפה המיתוגית חייבת להיות ייחודית ומקורית, מותאמת לסביבה העסקית ולהתאים לקהל היעד. בשלב זה בוחרים שם, לוגו, סלוגן לעסק ועוד.
- הטמעת המיתוג בכל ממשקי החברה – יש לשלב את השפה המיתוגית בכל ממשקי החברה, החל מכרטיסי ביקור, מעטפות וניירות הדפסה, דרך אמצעי שילוט ופרסום חוצות וכלה באתר העסק, בפרופילים העסקיים ברשתות החברתיות, בממשקי הניווט באתר וכמובן בקמפיינים השונים בדיגיטל.
כיצד מיתוג עסקי מסייע לחברות הייטק?
חברות הייטק זקוקות למיתוג מנצח כדי לשרוד ולהצליח בשוק התחרותי והדינמי. ענף ההייטק שונה מענפי תעשייה ומסחר רגילים, זהו שוק תחרותי וחברת ההייטק חייבת להיות ייחודית ולהתאפיין כחברה טכנולוגית מובילה. לכן, מעבר לפרסום בדיגיטל יש להקפיד גם על מיתוג מקצועי ואיכותי, ומומלץ להיעזר בשירותי מיתוג של סוכנות פרסום מקצועית המתמחה בכך.