איך מקימים חברת DEEP TECH?

מהי ההגדרה של חברת דיפ טק? מה מפתחות חברות ה-DEEP TECH? איך מקימים חברת דיפ טק חדשה? כמה חברות דיפ טק פועלות כיום בישראל? מדוע המשקיעים מעדיפים לנתב את ההשקעות שלהם לחברות הייטק המתמקדות בתחומי הדיפ טק? 

DEEP TECH

ובכן, המשמעות של דיפ טק, באנגלית DEEP TECH, היא טכנולוגיה עמוקה, ולמעשה מדובר בחברות הייטק, בעיקר חברות הזנק, המשקיעות משאבים עצומים וזמן ממושך במחקר ופיתוח (מו"פ) על מנת לספק פתרונות טכנולוגיים מתקדמים המבוססים על יסודות מדעיים, הנדסיים וטכנולוגיים חדשניים. לכן, נדרשות השקעות הון גבוהות ומשמעותיות לפני פיתוח המוצר וההצלחה בשוק. רגע לפני שאנחנו עונים על השאלה איך מקימים חברת דיפ טק, בואו נבין את המושג.

DEEP TECH – הגדרה

המונח DEEP TECH הוטבע לראשונה על ידי סוואטי צ'אטורוודי, אחת מהאנג'לים המוכרות בעולם, ולדבריה חברות סטארטאפ אשר מכריזות על עצמן כהייטק, אינן בהכרח נחשבות לחברות כאלו, מאחר שרוב החברות הפועלות בענף ההייטק בארץ ובעולם מבוססות על מודל עסקי דומה יחסית לפיתוח שירות אונליין קיים והפיכתו לשירות מקוון באינטרנט, וחברות אחרות מתמקדות בחידוש המודל העסקי לכיוונים חדשים כמו שיתופיות, למשל חברות כמו אובר, We Work וכד', אך בפועל אין מאחורי החברה פריצת דרך מדעית או טכנולוגית, ולמעשה הפיתוח שלה אינו משנה את סדרי החיים.


היסודות עליהם בנויה חברת דיפ טק הם חדשניים ומתקדמים טכנולוגית, לכן החברות עוסקות בטכנולוגיות חדשניות כמו בינה מלאכותית, למידת מכונה, האינטרנט של הדברים, רובוטיקה, למידה עמוקה, מחשוב קוונטי, הנדסת חומרים, רפואה, ביולוגיה ועוד. אם משווים הקמת חברת הזנק לעומת הקמת חברת דיפ טק, מקובל לומר שהקמת סטארטאפ היא כמו ריצת ספרינט למרחק קצר יחסית לעונת ריצת מרתון בעת הקמת חברות דיפ טק. 

מאפיינים ייחודיים של חברות DEEP TECH

לחברות הייטק בתחום הדיפ טק יש מספר מאפיינים ייחודיים, ביניהם:

  • חברות דיפ טק עוסקות בפיתוחים חדשניים, ולרוב גם פורצי דרך ומהפכניים, לכן יש להן פוטנציאל רב להשפיע על שווקים שונים, ובמיוחד על אתגרים הקשורים לענייני חברה ו/או סביבה, כלומר השפעה על חיי היומיום.
  • לחברות הדיפ טק נדרש זמן רב להגיע לבשלות עסקית ושיווקית, כלומר יש להשקיע זמן ממושך במחקר ופיתוח, כמו התקופה הממושכת לפיתוח טכנולוגיית הבינה המלאכותית שארכה עשרות שנים, לעומת המצב כיום שחברות המתמקדות בפיתוח בינה מלאכותית יכולות להתפתח במהירות.
  • דרישה להון התחלתי גבוה ומשמעותי, החל מהשלבים המוקדמים מאחר שנדרשת השקעה עצומה במחקר ופיתוח. 

איך מקימים?

הקמת חברת DEEP TECH שונה מהתהליך הנדרש להקמת חברות הייטק רגילות, וחברת דיפ טק מפתחת מיזמים חדשים ומהפכניים המבוססים על טכנולוגיות חדשניות וידע רב תחומי. עוד לפני הקמת החברה יש לגבש רעיון מרכזי וחשוב לגייס אנשי מקצוע בעלי ידע, כלים וניסיון מעשי על מנת להמציא טכנולוגיה חדשה, כלומר יש תהליך המבוסס על יסודות מדעיים וטכנולוגיים, לכן נדרש זמן רב למחקר ופיתוח.

כמו כן, יש להזרים ולגייס הון רב כבר בשלבים הראשוניים להקמת החברה, בשונה מחברות הייטק, וקיים סיכון גבוה עבור המשקיעים אם החברה לא תצליח במשימתה. 
בישראל פועלות למעלה מ-200 חברות דיפ טק, ביניהן חברות מוכרות כמו אימיוביט, זברה מדיקל, סקייליין, אימג'נדרי, איירובוטיקס ועוד.

חזרה חזרה

facebook | LinkedIn שתף ב
צרו קשר עם מומחה השמה
File Size: 3000KB Max
File Types: .doc
*שדה חובהשלח פנייה