אקסלרטורים בישראל - איפה, כמה ולמה

סטארטאפים הנמצאים בתחילת דרכם נאלצים להתמודד עם אתגרים רבים ומורכבים, וכדי לצלוח את שורת האתגרים ולהביא למימוש החזון והרעיון של החברה והמוצר הטכנולוגי שלהם הם חייבים לקבל עזרה וסיוע. לכן, בשנים האחרונות החלו לפעול בישראל אקסלרטורים רבים, הם מכונים מאיצי סטארטאפים, ובפועל מדובר בתוכנית האצה שבה יזמים ומיזמים טכנולוגיים מקבלים מעטפת שירותים ותמיכה מקיפה, בעיקר בשלבים הראשוניים של חברת ההזנק. המעטפת כוללת בדרך כלל ייעוץ משפטי, ייעוץ וסיוע טכני, ליווי וסיוע בפיתוח מוצר טכנולוגי חדש, סיוע בחשיפה של החברה ומוצריה, מנטורים, גיוס לקוחות ועוד.

אקסלרטורים

מה ההשפעה של אקסלרטורים? כיצד הם מסייעים לסטארטאפים? למה כדאי ליזמים ולסטארטאפים בתחילת דרכם להצטרף לתוכנית האצה? אילו אקסלרטורים בולטים פועלים כיום במדינת ישראל? מה תנאי הקבלה לתוכנית האצה? המומחים של ג'ובאינפו הכינו כתבה בנושא. 

מה זה אקסלרטור?

אקסלרטור, בעברית תקנית תוכנית האצה, המכונה גם מאיץ סטארטאפים הוא בפועל תוכנית ייעודית הנמשכת לרוב בין 3 ל-4 חודשים, והמטרה של כל האקסלרטורים היא לסייע בקידום מיזמים טכנולוגיים. בדרך כלל תוכנית האצה מתאימה עבור חברות סאטרטאפ הנמצאות בשלבי ה-Pre Seed או בשלב ה-Seed, אך יש גם תוכניות האצה מיוחדות המותאמות לשלבים מאוחרים יותר עבור חברות הייטק.

באופן כללי, אקסלרטור מספק משאבים שונים ויקרי ערך המסייעים להתקדמות הסטארטאפ, וחברת ההזנק יכולה לקבל מעטפת שירותים רחבה ומקיפה הכוללת תמיכה מקצועית, סיוע וליווי פיננסי, ייעוץ משפטי, ייעוץ עסקי וכד'. בסיום התוכנית שנמשכת בדרך כלל 4-3 חודשים היזמים מציגים את חברת הסטארטאפ שלהם בפני משקיעים פוטנציאליים (אירוע Demo Day).

מה היתרונות?

יש סוגים שונים של אקסלרטורים, חלקם מציעים גם הון ראשוני לחברות סטארטאפ בתחילת דרכן, ומעבר לשירותים האדמיניסטרטיביים, המשפטיים והפיננסיים, תוכנית האצה יכולה לחשוף את המיזם בפני משקיעים פוטנציאליים ולהציע שיתופי פעולה עם יזמים, סטארטאפים וחברות הייטק הנמצאים גם הם בתוכנית.

יש אקסלרטורים המנוהלים על ידי גופים ציבוריים, כולל רשויות מקומיות, יש אקסלרטורים המופעלים על ידי ענקיות הטכנולוגיה והתאגידים המובילים בהייטק כמו מיקרוסופט או חברת IBM. כמו כן, ישנם גופים המפעילים אקסלרטורים ללא כוונת רווח, אקסלרטורים הפועלים במסגרת מוסדות הלימוד להשכלה גבוהה, ויש סוג נוסף המופעל על ידי קרנות הון סיכון.

אקסלרטורים מובילים בישראל (נכון לשנת 2024)

באקוסיסטם היזמי יש מאות אקסלרטורים הפועלים בישראל, והמובילים שבהם, נכון לשנת 2024, הינם:

  • 8200 EISP שהוקם על ידי בוגרי היחידה ומציע תוכנית האצה ללא מטרות רווח, עם רשת ענקית הכוללת יזמים, משקיעים, מומחים ועוד.
  • The Israeli Insurtech Accelerator המציע סיוע לחברות סטארטאפ.
  • תוכנית האצה של Drive המיועדת בעיקר לחברות סטארטאפ הפועלות בתחום הניידות.
  • 8200 Impact המציע סיוע וליווי מקצועי לחברות סטארטאפ ישראליות הפועלות בתחום האימפקט-טק.
  • Galilee Accelerator המופעל על ידי מכללת בראודה להנדסה.
  • תוכנית ההאצה OAZIS מטעם אונ' בן גוריון, התוכנית מתמקדת ביזמות ודיפ טק.
  • Kama Tech המיועד ליזמים מהמגזר החרדי.
  • סיגמה לאבס המסייע לסטארטאפים במגוון רחב של תחומים.

חזרה חזרה

facebook | LinkedIn שתף ב
צרו קשר עם מומחה השמה
File Size: 3000KB Max
File Types: .doc
*שדה חובהשלח פנייה