מטאוורס: ניתוח ההתפתחות של המטאוורס בישראל והשפעתו על תעשיות

המונח מטאוורס (Metaverse) הוטבע לראשונה בשנת 1992 על ידי הסופר ניל סטיבנסון, ברומן המדע הבדיוני שלו בשם סנוקראש. המונח מתאר מרחב וירטואלי תלת מימדי המדמה את העולם המציאותי והאמיתי. במאה ה-21 החלו להופיע משחקי מחשב מתקדמים בהם המשתמשים יכולים לבנות עולמות וירטואליים חדשים ולייצר תוכן בעצמם, והמשחקים הנחשבים לחלוצי המטאוורס הם פורטנייט והפלטפורמה המקוונת למשחק רשת - רובלוקס.

מטאוורס

כדאי לדעת כי המונח מטאוורס מורכב משילוב של שתי מילים – מטא (מעבר או מעל בשפה היוונית העתיקה) ויוניברס. המונח מתאר את הרעיון של השלב הבא והמתקדם יותר באבולוציה של התפתחות רשת האינטרנט, וזו אחת הסיבות מדוע מארק צוקרברג החליט לשנות את שם החברה למטא, והוא מקדם את הקונספט והחזון של עידן המטאוורס החדשני.

מה זה מטאוורס?

באופן כללי, המטאוורס הוא סביבה וירטואלית הבנויה ממספר מרחבים בתלת מימד, והמשתמש יכול לבצע כמעט כל מה שרק ניתן לדמיין ביקום הווירטואלי המתקדם והחדשני. למעשה, זו אבולוציה של רשת האינטרנט וכבר היום המטאוורס מאפשר למשתמשים השונים לעבוד, ללמוד, לשחק, ליצור, לבלות ולקנות שלל מוצרים, והכל בצורה חווייתית ביקום הווירטואלי.

רעיון המטאוורס אינו חדש והוא הופיע במגוון ספרי מדע בדיוני, סדרות וסרטי מד"ב. יחד עם זאת, התנאים להבשלת הרעיון ולהפיכתו לכלל מעשה נוצרו רק בשנים האחרונות לאור ההתפתחות הטכנולוגית המהירה, בדגש על טכנולוגיות חדשניות כמו מציאות רבודה, בינה מלאכותית, האינטרנט של הדברים ומציאות מדומה. 
ההתקדמות הטכנולוגית המואצת והפיתוחים החדשניים בעולמות החומרה והתוכנה, כל אלו ועוד מאפשרים כבר היום להגשים את חזון המטאוורס. לכן, ניתן להשתתף בעולמות וירטואליים משותפים שבהם כל אחד יכול ליצור קשר עם בני משפחתו וחבריו, לנהל שיחות, ליצור, לשחק משחקים שונים, לעבוד, לבלות יחדיו וגם לקנות מוצרים ושירותים שונים. בתוך עולמות המטאוורס כל אחד יכול לעשות ככל העולה על רוחו, כמובן בגבולות ההיגיון ובצורה לגיטימית וחוקית.

כיצד המטאוורס משפיע על תעשיות המשחקים, הקניות והשיווק הדיגיטלי?

המטאוורס מאפשר למשתמשים לפעול במציאות וירטואלית מרהיבה וחדשנית וכדי להיכנס ליקום זה יש להשתמש במשקפי מציאות מדומה. כל משתמש יכול ליצור אוואטר לעצמו כדי לתקשר עם אנשים שונים, לשחק עם חברים, לצפות בסרטים ובמופעים, לבקר ביקומים וירטואליים מעניינים, לבלות ועוד.

המטאוורס משנה את תעשיית הגיימינג ומשדרג את חוויית המשחק באופן יוצא דופן. מעבר להשפעת היקום הווירטואלי על תעשיית המשחקים, המטאוורס משפיע על תעשיות נוספות כמו עולמות השיווק והמכירות בדיגיטל מאחר שניתן להציג מוצרים חדשים באופן מקוון ובתלת מימד, וכבר היום ניתן לבצע רכישות אונליין ביקומים הווירטואליים השונים ולשלם במטבעות וירטואליים.

למעשה, העתיד של המטאוורס שייך למשתמשים, וחברות הייטק רבות משקיעות משאבים רבים בפיתוח פלטפורמות, משחקי מחשב וציוד רלוונטי כמו משקפי מציאות מדומה, והאינטרנט כפי שאנו מכירים צפוי להשתנות ממש בקרוב.

חזרה חזרה

facebook | LinkedIn שתף ב
צרו קשר עם מומחה השמה
File Size: 3000KB Max
File Types: .doc
*שדה חובהשלח פנייה