אילו אסטרטגיות גיוס יכולות לעזור למשוך מועמדים מרקעים שונים?
עולם התעסוקה משתנה בקצב מהיר וכיום חברות רבות בארץ ובעולם מעוניינות לשפר את אסטרטגיית גיוס העובדים שלהן על מנת למשוך מועמדים איכותיים וטאלנטים מובילים מרקעים שונים ומגוונים. ידוע כי בענף ההייטק המהווה את אחד מעמודי התווך של הכלכלה הישראלית, יש עלייה במספר המועסקים מאז פרוץ מלחמת חברות ברזל, אך קיימת בעיה מבחינת הגיוון הדמוגרפי מאחר שרוב העובדים בענף הם יהודים שאינם חרדים ונשים יהודיות שאינן חרדיות, ובנוסף שיעור המועסקים בהייטק מהחברה הערבית נמצא בתת ייצוג.
באופן כללי, התחום המתפתח של גיוס עובדים מחייב את המגייסים והמעסיקים לתכנן אסטרטגיה יצירתית וחדשנית כדי למשוך למקום העבודה מועמדים איכותיים מרקעים שונים. חשוב לציין כי מחקרים שונים שפורסמו בשנים האחרונות מגלים כי לחברות המעסיקות מועמדים מרקעים שונים יש סיכוי טוב יותר לשפר את הרווחיות בשיעור של 21% לפחות, ובנוסף עובדים רבים מעדיפים לעבוד בחברה הדוגלת בגיוון בצוות העובדים.
מה זה אסטרטגיית גיוס עובדים?
חברות השמה מובילות וכן מעסיקים רבים, בין היתר בענף הייטק, החלו להכיר בחשיבות הגיוס המגוון של מועמדים מרקעים שונים. ההכרה בחשיבות הנושא מעודדת את אנשי המקצוע בתחומי הגיוס ומשאבי אנוש לאמץ אסטרטגיות חדשניות ויצירתיות יותר על מנת לשפר את הגיוון במקומות העבודה השונים, וליצור סביבות עבודה מגוונות כדי למשוך את המועמדים המתאימים והאיכותיים ביותר.
בפועל, אסטרטגיית גיוס היא תוכנית פעולה מוגדרת שמטרתה לסייע לארגון למשוך את המועמדים הטובים והמתאימים ביותר לאיוש המשרות הפתוחות. ישנן אסטרטגיות שונות לגיוס עובדים חדשים אך שיטות הגיוס הוותיקות והמסורתיות פחות יעילות כאשר מעוניינים ליצור גיוון בצוות העובדים בחברה. עד לאחרונה, הנציגים המיומנים והמגייסים המנוסים של חברות ההשמה פעלו לפי אסטרטגיות מסורתיות ובסיסיות לגיוס מועמדים לעבודה כמו פרסום מודעות גנריות בלוחות הדרושים (עיתונים ואינטרנט), פרסום מודעות בסושיאל וכדומה.
עם זאת, כאשר מחפשים שיטות ופתרונות חדשניים ומתקדמים יותר לגיוס עובדים מרקעים שונים מומלץ לאמץ אסטרטגיה יצירתית וחדשנית בשלבי תהליך גיוס, ולפניכם מספר אסטרטגיות המתאימות למשיכת עובדים איכותיים המגיעים מרקע שונה ומגוון.
מודעות דרושים יצירתיות
במקום לפרסם מודעת דרושים רגילה וגנרית כדאי להשקיע ביצירתיות ולדרג את המודעה באמצעות שימוש בטרמינולוגיה רחבה יותר, במקום השימוש הנפוץ בשפה מגדרית. כמו כן, כדאי להרחיב ולהגדיר היטב את דרישות התפקיד ותחומי האחריות כדי למשוך מועמדים נכונים לתפקידים השונים בארגון.
שימוש נכון ברשתות החברתיות
חברות השמה נוהגות לפרסם מודעות דרושים ברשתות החברתיות המובילות כמו פייסבוק, אינסטגרם ולינקדאין. כדי למשוך מועמדים מרקעים שונים כדאי ליישם אסטרטגיות חדשניות יותר ולהוסיף מודעות יצירתיות גם בטיק טוק וביוטיוב, ובנוסף מומלץ לשלב במודעת הדרושים סרטונים המשקפים את התרבות הארגונית, חזון החברה, הווי וגיוון בצוות העובדים, וכדאי גם לנהל קמפיינים ממומנים כדי למשוך מועמדים מרקעים שונים.
מערכת חכמה לאיתור מועמדים ולגיוס עובדים
הטכנולוגיה מסייעת למגייסים ולמעסיקים לגייס את המועמדים הטובים ביותר, וכיום יש מערכות חכמות עם בינה מלאכותית שיכולות לסייע בתהליכי הגיוס וההשמה.