מעבר לתפקיד ניהולי- מעובד למנהל
עשית את כל הצעדים הנכונים והגעת לרגע הנכסף- קודמת למשרה ניהולית.
מעכשיו אתה עובר מעמדה של מקבל הנחיות למקבל החלטות, אתה תנהל צוות ותהיה אחראי לקביעת היעדים והנעת העובדים שלך להשגתם. זה מלהיב.... וזה מלחיץ, לא ממש הכינו אותך למעבר תפקידים הזה.
להלן כמה כללי אצבע שיאפשרו לך להיכנס ברגל ימין לתפקיד החדש:
- מיפוי חוזקות- ראשית תתבונן פנימה, תמפה את החוזקות ואת החולשות שלך והתחל לפעול מהחוזקות. אתה חזק ביחסי אנוש? אסטרטג טוב? פותר בעיות בקלות? השען על אלה כדי להצליח.
- חזון אישי- היזכר במנהלים שהיו לך ותבחר איזה מנהל הייתה רוצה להיות, נסח לעצמך חזון אישי ואת ה"אני מאמין" הניהולי שלך. אמץ את התכונות שיובילו אותך למנהל שהיית רוצה להיות.
- "עשה לך מנטור" - אל תחשוש להיוועץ עם קולגות ברמות ניהוליות, גם הם עברו תהליכים דומים. תוכל ללמוד מהניסיון שלהם ואיך התמודדו עם קשיים. ישנם מנהלים חדשים וותיקים אשר לוקחים ליווי של קאוצ'ינג להכוונה וייעוץ. בקש להיפגש עם העמיתים החדשים שלך בארגון.
- פרספקטיבה- חשוב בכניסה לכל תפקיד חדש. קודם כל להתבונן על הקיים על מנת לקבל תמונה על מצב הקיים להבין אותו ולנתח אותו. אין צורך להיחפז לשינויים ומהפכים.
- פגישת צוות- כנס את הצוות שלך לשיחת היכרות, הבהר להם כי אתה רוצה ללמוד מהם על האתגרים המשותפים העומדים בפניכם.. הדגש את חשיבות עבודת הצוות בעיניך וכי היא הגורם להצלחה. הצג את ההשקפה הניהולית שלך ואת החזון שלך (וודא כי הם תואמים את חזון החברה ואת אלו של המנהל הבכיר לך).
- שיחות אישיות- חשוב לקיים שיחות אישיות עם כל עובדי הצוות ולהקשיב לתחושות שלהם בנוגע לשינוי וציפיותיהם ממנו. הצג להם באופן כללי מה הציפיות שלך מהם. אם ידוע לך על התנגדות אל תחכה- תטפל בה בשיחה פתוחה עם בעל העניין.
- מדדים להצלחה- כדי שתוכל להיות בשליטה על תפקודך בתפקיד החדש קבע עם המנהל שלך מדדים להצלחתך בתפקיד הגדירו מה קריטריונים שיצביעו על הצלחה.
- תוכנית עבודה- הכן לך תוכנית עבודה מובנת (גם כאן עם הממונה עליך). קבעו מה יהיו היעדים לשבועיים, חודש, חודשיים וכן הלאה ומהם הצעדים המוסכמים בדרך להגעה ליעד.
- "דע מהיכן באת ולאן אתה הולך"- זכור שפעם גם אתה הייתה עובד צוות בדיוק כמו העובדים שלך זה מאפשר לשמור על פרספקטיבה.
- זכור- המפתח להצלחתך הם העובדים תחתיך.