איך להתכונן לראיון עבודה ב-SEO?
אז החלטתם שאתם מעוניינים להתחיל לעבוד בתחום ה-SEO שהפך להיות חלק מהותי בעידן דיגיטלי וכולל את כל הפעולות שמתבצעות על מנת לקדם אתרי אינטרנט בתוצאות של החיפוש (ביניהן שימוש במילות מפתח).
הגעתם למסקנה שאתם מתאימים לתחום העיסוק מכיוון שיש לכם משמעת עצמית חזקה, יכולת טכנית, "ראש גדול", מוטיבציה, יכולת בינאישית ויכולת ניהול זמן.
לאחר שתעיינו באתרים של דרושים SEO ותקבעו ראיון עבודה יגיע השלב הבא, שהוא להגיע לראיון ולעבור אותו בהצלחה. אם אתם חוששים ולא יודעים למה לצפות - אל דאגה, בדיוק בשביל זה אנחנו כאן, בשביל להסביר לכם כיצד להתכונן לראיון עבודה למשרת SEO.
טיפים להכנה לראיון עבודה ב-SEO
הנה כמה דברים שייעזרו לכם לעשות רושם ראשוני טוב בראיון.
- אל תאחרו - ליתר דיוק, השתדלו להגיע כ-10 דקות לפני הזמן ולשתות כוס מים קרים לפני שתכנסו לראיון.
- הגיעו בלבוש הולם – אל תגיעו עם בגד חשוף, כפכפים או חליפה, לבשו בגדים סולידיים, מכובדים ובלי כתמים או קרעים.
- שימו את המכשיר הנייד על שקט – גם בעולם ה-SEO שסובב סביב האינטרנט, זה לא יהיה לעניין אם התראות מאפליקציות שונות יפריעו לעניין כל הזמן.
- תנו למראיין לדבר ואל תקטעו אותו באמצע – אל תקטעו את דיבורו של המראיין כדי להשתלט על השיחה, ואל תשאלו שאלות במהלך הראיון - דחו אותן לסוף.
- שדרו ביטחון אך לא יוהרה – הביטו בעיניים של המראיין, הקפידו על שפת גוף נינוחה ומכבדת (הימנעו מתנועות ידיים מוגזמות, אל תשלבו ידיים, אל תתגרדו במרץ) והימנעו מלהעיד על עצמכם שאתם "תותחים", "מצליחנים" או כל תיאור מופרז מסוג זה.
- הסכימו לעבור הסמכה – יש להפגין סקרנות ורצון ללמוד בכל מקרה ובעיקר אם אין לכם ניסיון ב-SEO או שניסיונכם מועט. הסכמה לתקופת הסמכה תיצור רושם טוב ותגדיל את סיכויי הקבלה שלכם למשרה.
- הכינו שיעורי בית – מומלץ מאוד להכיר כמה מושגים בסיסיים בתחום ה- SEO. תוכלו לרכוש את הידע באמצעים קורסים באינטרנט וקריאה באתרים. כמובן שסיום קורס במוסד מוכר יוכל לתרום לכם רבות.
בין המושגים החשובים ניתן לכלול את 6 המושגים הבאים, אותם יש להכיר לעומק:
Off-site SEO – כל פעולות הקידום שמתבצעות מחוץ לאתר, כמו: כתיבת מאמרים ובניית קישורים.
On-site SEO - כל פעולות הקידום שמתבצעות בתוך האתר כמו קישורים פנימיים, תוכן, היררכיית האתר וקוד.
תגיות מטא – תגית מטא לדוגמא היא Meta Description, התגית מתארת מה יש העמוד תחת הכותרת שלו בתוצאות החיפוש.
קישורים נכנסים – קישורים שנכנסים אל העמוד מדומיין אחר.
קישורים פנימיים – קישורים מעמודים שנמצאים באותו אתר.
כלי אנליזה שונים למדידת תנועה – היכרות עם כלים שונים כגון גוגל אנליטיקס, המאפשרים לעקוב אחר התנהגות הגולשים באתר, בעמודים העסקיים ברשתות החברתיות ובמקומות אחרים, כגון מספר כניסות, מספר פעולות, זמן שהייה באתר ועוד.
בהצלחה!