דור ה-Z ודרישותיו
דור ה-Z, באנגלית Generation Z, הוא כינוי לבני הדור שנולדו לאחר דור ה-Y. בדרך כלל מתכוונים לצעירים שנולדו החל משנת 2000 , למרות שיש חוקרים הטוענים כי גם ילידי סוף שנות ה-90 נכללים בדור זה. בני דור ה-Z נולדו לעידן טכנולוגי מתקדם, למעשה הם נולדו בעידן שלאחר המצאת האינטרנט וכבר בשנות ילדותם הם השתמשו בטכנולוגיות מתקדמות, עם סמארטפון משוכלל ביד, אינטרנט מהיר ורשתות חברתיות.
כדאי לדעת כי בני דור ה-Z מכונים לעיתים גם בני דור הM, מאחר והם נחשבים לנציגים הטהורים ביותר של תרבות הצריכה המילניאלית. כלומר, בני דור ה-Z מעורבים הרבה יותר בפעילות מול מותגים, הם חיים ברשתות החברתיות, שואבים מידע מהאינטרנט וחשוב להם לרכוש מוצרים ושירותים ממותגים המשקפים ערכים דומים.
בני דור הZ מגיעים לשוק העבודה
בשנים האחרונות החלו בני דור ה-Z להשתלב בשוק העבודה המודרני, זהו הדור הראשון שבניו נולדו לעולם הדיגיטלי, הם מחוברים באופן קבוע לאינטרנט, מבלים שעות ארוכות ברשתות החברתיות, והטכנולוגיה מהווה חלק בלתי נפרד מחייהם.
בני דור הZ מחוברים למסכים כל הזמן, לא פעם ניתן לראותם מביטים במספר מסכים במקביל, כלומר בזמן הצפייה בטלוויזיה הם מגיבים לתגובות ולפוסטים שונים ברשתות החברתיות, מעלים תמונות, משתפים תכנים, מנהלים שיחות באמצעות אפליקציות שונות בסמארטפון, ולמעשה הם מעדיפים לנהל את חייהם מהסמארטפון ולא מהמחשב האישי.
בני דור ה-Z מסוגלים לבצע מספר משימות במקביל, הם טובים במיוחד במולטי טסקינג, יש להם נטייה ליזמות, למעורבות חברתית ולפעולות המשפיעות על העולם. הם רואים בעולם ככפר גלובלי שווה הזדמנויות לכולם, וכאשר הם מחפשים עבודה הם מעוניינים במשרה המאפשרת להם להשפיע, לקבל פידבק מהיר, להתקדם במהירות בקריירה וליהנות מהרבה זמן פנוי.
איזה תחומים מתאימים לבני דור ה-Z?
בני דור ה-Z מעדיפים ברוב המקרים ללמוד מקצוע פרקטי, הם יודעים כי שוק העבודה משתנה כל הזמן, לכן הן לא מתמקדים במקצועות מסורתיים שאפיינו את בני הדור הקודם וזה שלפניו. בני דור ה-Z מתמקדים בתחומי טכנולוגיה, כלכלה ויזמות, הם שואפים למצוא משרות הייטק ובכלל, משרות בעלות משמעות ואפשרות להשפיע. לכן, כאשר הם מחפשים עבודה הם מעדיפים בדרך כלל למצוא ארגון בעל ערכים שהם יכולים להזדהות עמם, והם מתמקדים בעיקר במשרות המאפשרות להם לבוא לידי ביטוי, להשאיר חותם וטביעת אצבע ולהשפיע על חיי אחרים.
מעסיקים רבים ומגייסים של חברות השמה מודעים למאפיינים הייחודיים של בני דור הZ, למשל סביבת עבודה צעירה ומתקדמת טכנולוגית, תנאי שכר מעולים, עניין רב עבודה מאתגרת, אפשרויות לקידום מהיר וכדומה.
בני דור ה-Z מעוניינים למצוא עבודה אצל מעסיקים הדואגים לסביבה ולעולם בו אנו חיים, הם רוצים לעבוד בסביבה אינטראקטיבית המאפשרת להם לעבור בקלות בין משימות וטכנולוגיות שונות, וברצונם ליהנות מחופש פעולה גם בזמן העבודה, לכן הם אינם מתביישים להציג דרישות מהמעסיק, והם בוחרים בקפידה כל תפקיד על מנת לוודא שהמשרה מתאימה להם ומאפשרת להם לבוא לידי ביטוי.