5 המיתוסים הגדולים ביותר בחיפוש עבודה בהייטק
תהליך חיפוש עבודה בהייטק עשוי להיות ממושך ומתיש, במיוחד כיום כאשר על כל משרה קופצים מועמדים רבים. על פי הסטטיסטיקה, תהליך השמה בהייטק המתחיל בפרסום המשרה ועד קליטת העובד וחתימה על חוזה אורך בממוצע כחודש וחצי עד חודשיים. התהליך כולל את שלב שליחת קורות החיים, סינון ראשוני של המועמדים, ראיון ראשוני באמצעות שיחת טלפון, ראיון פרונטלי, ולרוב יש ראיון נוסף עם מנהל בכיר בחברה, ולעיתים יש ראיון נוסף עם מנהל משאבי אנוש בארגון, ורק אם צולחים את כל השלבים מקבלים הצעת עבודה.
יש לא מעט מיתוסים בנושא חיפוש עבודה בהייטק, לכן החלטנו לעשות סדר בנושא, להציג 5 מיתוסים "גדולים" ולהראות את האמת מאחוריהם.
1. פרופיל בלינקדאין מתאים רק למחפשי עבודה בהייטק
רבים ממחפשי העבודה מכירים או שמעו על לינקדאין, אך רוב הצעירים משוכנעים שהקמת פרופיל ברשת החברתית הייעודית מתאימה רק למי שמחפש עבודה בהייטק. זו טעות כמובן מאחר ובלינקדאין יש מאות מיליוני משתמשים ובהם מנהלים בכירים כולל מנהלי משאבי אנוש, אנשי מקצוע מנוסים, מגייסי טאלנטים, יועצי השמה בהייטק, אנשי עסקים, יזמים וכל אנשי המקצוע הרלוונטיים לתחום העיסוק שלכם.
לכן, חשוב לפתוח פרופיל ברשת החברתית המקצועית, יש לעדכן את הנתונים, להבליט את הכישורים המקצועיים והיכולות המיוחדות, ניסיון תעסוקתי ועוד. באמצעות הפרופיל תוכלו לפרסם תכנים מקוריים הזוכים לחשיפה רחבה, ליצור רשת קשרים ולקבל הצעות עבודה.
2. השמה דרך חברה הופכת אתכם לעובדי חברת כוח אדם
רבים מעובדי ההייטק מצאו את מקום עבודתם בעזרת חברות השמה בהייטק, לכן חשוב להדגיש כי גם בסופו של תהליך הגיוס המעסיק יכול לקלוט אתכם באופן ישיר. יש לא מעט תקנים להעסקה ישירה על ידי הארגון המפורסמים על ידי חברת השמה מקצועית, ובכל מקרה העסקה על ידי חברת כוח אדם מוגבלת לתקופה של 9 חודשים.
3. לא לכתוב כתובת בקורות חיים
אחד מהמיתוסים הגדולים ביותר הוא שאין להוסיף כתובת פרטית במסמך קורות חיים מאחר ומעסיקים מחפשים מועמדים שגרים קרוב למשרדי הארגון. המעסיקים ויועצי ההשמה נעזרים כיום בתוכנות מתקדמות לאיתור ולסינון מועמדים למשרות השונות, ואם לא מוסיפים כתובת עלולים לפספס הצעות עבודה משתלמות. לכן, כדאי להוסיף כתובת ולציין גמישות לעבודה בכל הארץ.
4. ניפוח קורות חיים
מועמדים חסרי ניסיון המתאים לדרישות המשרה נוטים לנפח את קורות החיים שלהם ולציין ניסיון בתחומים בהם אין להם ידע. יועצי השמה ומגייסים להייטק מזהים זאת במהירות בשיחת הטלפון הראשונית והם עשויים למחוק את המועמד ממאגר המידע על רקע של בעיית אמינות.
5. מיתוג אישי ברשתות החברתיות
מיתוס גדול שגורם למחפשי עבודה רבים להשקיע אין ספור שעות ומאמצים רבים לצורך מיתוג אישי ברשתות החברתיות הפופולריות כמו פייסבוק ואינסטגרם. הנוכחות הדיגיטלית כמובן חשובה, אך יועצי השמה ומגייסים להייטק לא ממש מתעניינים במיתוג האישי של המועמדים, לכן כדאי למחוק תמונות מביכות, אך לא צריך להשקיע יותר מדי במיתוג אישי מאחר והפעולה לא ממש מסייעת בתהליך חיפוש עבודה להייטק.