חווית לקוח אוטונומית - מה זה אומר?
בינה מלאכותית יוצרת, הנקראת באנגלית GENERATIVE AI, מסוגלת לייצר תכנים חדשים שונים כמו טקסט, תמונה או מדיה אחרת, והיא משתמשת במודלים ג'נרטיביים המסוגלים ללמוד דפוסים שונים מתוך מאגרי מידע ונתונים. בינה מלאכותית ג'נרטיבית מהווה מהפכה של ממש בתחומי התוכן והיצירה מאחר שאין צורך בכישרון אמנותי כדי לצייר תמונות, לשיר, ליצור טקסטים חדשים ועוד.
בעזרת מערכות של בינה מלאכותית יוצרת ניתן ליצור טקסטים באופן אוטומטי ותוך מספר שניות בלבד, לעצב מוצרים מותאמים אישית, להפיק מוזיקה, אפקטים חזותיים שונים, אפקטים קוליים וכדומה. אחד מהשימושים המובילים בטכנולוגיה החדשנית הוא פרסונליזציה והתאמה אישית של התוכן ללקוח, באופן מיטבי, כלומר הכלי מאפשר ליצור ולשפר חוויית לקוח אוטונומית בזמן אמת.
בינה מלאכותית יוצרת – רקע כללי
הרעיון לפתח בינה מלאכותית יוצרת אינו חדש אך פריצת הדרך הגיעה רק בשנים האחרונות לאחר שחברות הטכנולוגיה שחררו לשוק מודלי שפה מתקדמים וגדולים כמו Chat CPT ו-Bert. כלי הבינה המלאכותית החדשים מסוגלים לפתור בעיות מוגדרות שונות, בעוד GENERATIVE AI מסוגל לייצר תוכן חדש באופן עצמאי, החל מטקסטים באיכות גבוהה, לרבות תיאורי מוצר באתרי סחר אלקטרוני, דרך תמונות מרשימות ועד מוזיקה וסרטוני וידאו.
תחום הבינה המלאכותית היוצרת נחשב לאחד מהטרנדים החמים ביותר בקרב חברות הייטק בישראל ובחו"ל, והשימוש בבינה מלאכותית ג'נרטיבית החל להיות נפוץ מאוד בעולם העסקים מאחר שארגונים יכולים לייעל את הפעילות השוטפת שלהם, להשיג יתרונות חשובים על פני המתחרים, להפיק תוכן יצירתי בקלות ובמהירות ועוד. השימושים העיקריים בבינה המלאכותית היוצרת בקרב עסקים וארגונים הינם:
- עיצוב חומרי פרסום ושיווק לעסק, באיכות גבוהה ובהתאמה אישית לצורכי הארגון.
- ניתוח נתונים ושיפור תהליכי קבלת ההחלטות בעסק.
- בניית אב טיפוס המותאם באופן מושלם ללקוח.
- אוטומציה של משימות חוזרות ונשנות.
- ניתוח התנהגות גולשים באתרים, כולל אתרי מכירות.
- אופטימיזציה של חוויית הלקוח באתרים, באפליקציות ועוד.
מהפכה בחוויית הלקוח
חוויית הלקוח מתארת את התחושות והתוצאות של האינטראקציה בין הלקוח לבין העסק, כולל ניווט באתר, שיחה עם נציגי שירות הלקוחות, קבלת המוצר או השירות שנרכש מהעסק וכדומה. האינטראקציה שיש ללקוח עם הממשקים השונים בבית העסק משפיעה על החלטתו האם לחזור לעסק כדי לרכוש ממנו מוצרים או שירותים אחרים או לא, לכן לחוויית הלקוח יש השפעה ישירה על הצלחת העסק וביצועיו.
חברות הייטק לקחו את מודל הבינה המלאכותית היוצרת מספר צעדים קדימה, וכיום יש חברות שמפתחות מערכות מתקדמות לחוויית לקוח אוטונומית לחלוטין, זו מערכת חדשנית המסוגלת לכתוב תכנים עדכניים המותאמים למאפייני הלקוח, בשפה המובנת לו, והמערכת יכולה לעקוב, לנטר ולנתח את התנהגות הלקוח באתר המכירות, לפשט עבור הלקוח את תהליך הרכישה, להתגבר על קשיים טכנולוגיים המונעים מהלקוח להשלים את הרכישה, למשל קושי במילוי טופס, והפרסונליזציה של חוויית הלקוח מבטיחה שיפור במכירות ובתוצאות העסקיות.