יתרונות הנטוורקינג במתחם עבודה משותף
מתחמי עבודה משותפים שהוקמו בעשור האחרון, משנים את הדרך שבה סטארטאפים ופרילנסרים רבים עושים עסקים. אחת מן ההשפעות החיוביות של מתחמי העבודה היא נטוורקינג (רישות עסקית) - תהליך עבודה משותף בין מספר עובדים המשתייכים לתחומים חופפים.
נטוורקינג הוא למעשה מפגש חברתי של אנשי עסקים מרקעים שונים, כשהמטרה הסופית היא ליצור הזדמנויות עסקיות ושיתופי פעולה ייחודיים. לכן, אפשר להניח שעבודה במתחם עבודה משותף תהיה בחלק ניכר מן המקרים סוג של נטוורקינג!
אם מתמקדים לרגע בסטארטאפים, כל בעל סטארטאפ מתחיל יודע שנטוורקינג הוא חלק חיוני ואינטגרלי בשלביו הראשונים, כאשר מעוניינים למצוא לו משקיע ולעשות פיץ' למיזם. מעבר ליצירת הזדמנויות עסקיות ושת"פים רבים,
נטוורקינג מציע יתרונות רבים לסטארטאפיסטים:
חלוקת ידע
כשאתם נמצאים באינטרקציה שוטפת עם אנשי מקצוע מתחומים חופפים, אתם יוצרים קרקע פוריה לשיתוף רב של רעיונות ומידע בעל ערך גבוה. בין אם מעוניינים לקבל פידבק נטרלי על פרויקט שבוצע או בין אם מעוניינים לשמוע דעות מקצועיות על מיזם חדש, תקשורת תמידית עם אנשים מרקעים שונים תעזור לכם לקבל פרספקטיבה ועין נוספת על נושאים שונים בעסק שלכם. בנוסף, באמצעות ראיה של איש מקצוע מנוסה מכם, אפשר להמנע מטעויות נפוצות תוך כדי למידה מנסיונם.
בניית קשרים
הדרך הנפוצה ביותר לבניית קשרים עסקיים היא לקבוע עם אדם העוסק בתחום חופף אך שונה לגמרי במהותו להפסקת צהריים בבית קפה הסמוך למתחם. קיים סיכוי שאותו אדם מחפש איש מקצוע המשתייך בדיוק לתחום העבודה שלכם ולכן השיחה יכולה להוביל לשיתוף פעולה רווחי ומצליח הרבה מעבר לציפיות.
כחלק מההווי שקיים במתחמי עבודה, שיחות כאלו מתקיימות על בסיס יומי והקשרים שנוצרים מדי יום עשויים להיות יקרים מפז, וליצור שיתופי פעולה לאורך זמן.
בניית הביטחון העצמי
ברגע שמדברים על הסטארטאפ החדש עם יותר אנשים, כך נצבר ניסיון בנטוורקינג שלמעשה מפתח את היכולת לדבר בבטחון רב על המיזם ולהציג אותו בצורה ברורה, מדויקת ויעילה.
גם אם השיחה מתקיימת מול מעצב מתחיל שיושב על ידכם במשרד, עדיין יתאפשר (דרכם) להבין טוב יותר את רזי המקצוע שלכם (מה עובד יותר), להכיר את תחום העיסוק של עמיתכם לחדר העבודה ולפתח היכולת לדבר ולשווק את המיזם ההתחלתי מול משקיע פוטנציאלי.
אירועים במתחם עבודה משותף
מתחמי עבודה משותפים לרוב יציעו עבור עובדי המתחם ערך מוסף על ידי קיום סדנאות, הרצאות וימי עיון,לכן אירועים כאלה, יכולים לתת את הבמה לעשות פיץ' למיזם שלכם וכמובן לנסות לגייס משקיעים. אירועים אלו יכולים לסייע ליצור קשרים נוספים, וכך למעשה להפיץ את הסטרטאפ שלכם לעולם שמחוץ למתחם.
בניית מוניטין
כאשר נמצאים באופן תמידי בסוג של נטוורקינג, ניתן לנצל זאת כדי לפתח את המוניטין. ככל שמגיעה יותר תנועה למתחם העבודה, כך למעשה יהיה קל יותר לזהות ולהכיר העסק, שזהו למעשה כלל חשוב וראשוני בדרך לבניית המוניטין. דרך נוספת היא להשתלב בשיחות, לתת טיפים חיוניים ולהפגין את הידע המקצועי.
באמצעות מוניטין חזק, גם לקוחות וגם משקיעים יגיעו יותר!