אאוטסורסינג – יתרונות השימוש במיקור חוץ בקרב חברות הייטק

שירותי אאוטסורסינג נפוצים כיום בקרב חברות הייטק, סטארטאפים ועסקים בתחומים שונים. ההחלטה להשתמש בשיטה זו מתקבלת לרוב במסגרת תהליכי התייעלות בעבודה. שכן, מדובר בדרך מעשית טובה להפחית בעלויות התפעוליות השונות, לחסוך בהוצאות ולהתמקד יותר בניהול העסקי השוטף.  

מה זה אאוטסורסינג?

אאוטסורסינג    

פירוש המילה הלועזית outsourcing (אאוטסורסינג) בעברית הוא מיקור חוץ. זוהי בעצם שיטת ניהול לפיה מוציאים מהחברה, הארגון או בית העסק פעולות עסקיות וניהוליות מסוימות ומעבירים אותן לידי גורם חיצוני מומחה שאחראי על ביצוען השוטף בצורה קבועה. בישראל השירותים העיקריים בשיטת מיקור חוץ הם בתחומי טכנולוגיית מידע (IT), שמירה, ניקיון, השמה וגיוס עובדים, עיצוב, ראיית חשבון, טלמרקטינג, עריכת דין וייעוץ עסקי.

שירותים אלה נצרכים על ידי חברות הייטק, משרדי ממשלה, חברות בענפי התעשייה, הפיננסים ועוד. הרעיון העומד מאחורי אאוטסורסינג הוא היכולת של אותן חברות לחסוך בעלויות ובזמן עבודה יקר ולהשקיע את מירב המאמצים בפיתוח ומינוף עסקי.

אאוטסורסינג בהייטק נעשה לרוב בתחום הייצור, אצל חברות שיש אצלן הפרדה בין פעולות הליבה  המחקר, הפיתוח והשיווק לבין פעילות הייצור. כלומר, חברות אלה מעבירות לקבלן משנה את האחריות הישירה על כל תהליך הייצור שלהן.

מאיזה יתרונות נהנות חברות ההייטק?

חיסכון בעלויות תפעול שוטפות: מדובר על חיסכון כספי משמעותי בעלויות העסקת העובדים שכוללות את תשלום השכר, מתן תנאים סוציאליים, רכב, חופשות ועוד. כמו כן, ניתן לחסוך בהוצאות הגיוס וההכשרה של העובדים, בתהליכי ייצור ופיתוח ועוד.

קבלת שירותים מגורם מנוסה ומקצועי: חברות הייטק או סטארט אפ (חברת הזנק) המעבירות חלק מפעילותן לאאוטסורסינג, זוכות לקבל שירות מקצועי ואיכותי, מקבלן חיצוני המתמחה בתחום. בכך הן נהנות מהידע והניסיון הרב שיש לאותו קבלן ומקבלות בשטח תפוקה גבוהה ותוצאות מידיות.

זמינות וגמישות מקסימליות

 את השירותים יכולות החברות להזמין לטווח קצר או ארוך, בשעות מסוימות ובהיקף הדרוש להן, תוך התאמה לצרכי החברה, גודלה, סוג החברה, התהליכים הארגוניים שהיא עוברת וכדומה. בכך יכולות החברות לשמור על דינמיות וחופש פעולה מרבי.

ראש נקי מדאגות

העברת הפעילות ומלוא האחריות למומחים, מאפשרת למנהלי החברות להיות שקטים ורגועים   הם אינם צריכים לפתור בעיות שעולות או תקלות שצצות.  

שירותים ממוקדים לתקופת זמן קצרה

 קבלת שירותים מקבלן חיצוני מאפשרת לחברות ההייטק, במקרים רבים, לקחת פרויקטים לטווח קצר או פרויקטים מורכבים, גם אם אין להן את המשאבים וכוח האדם הדרוש לכך. כלומר, זה מקל על החברות ומאפשר להן להרחיב את הפעילות ולא לוותר על פרויקטים משתלמים.

אפשר לראות, שקבלת שירותי מיקור חוץ היא אסטרטגיה עסקית נבונה, המעניקה לחברה ערך מוסף משמעותי בהיבטים רבים. חשוב להקפיד לבצע את התהליך בצורה נכונה ואחראית, מול קבלן חיצוני מקצועי ורציני, בתחומים שאינם מרכז הפעילות של החברה.

חזרה חזרה

facebook | LinkedIn שתף ב
צרו קשר עם מומחה השמה
File Size: 3000KB Max
File Types: .doc
*שדה חובהשלח פנייה