האפליקציות המוצלחות בתקופת הקורונה
אפליקציות בצמיחה בתקופת הקורונה
כל משבר הוא הזדמנות – משפט זה רלבנטי ומתאים מאוד לתחום האפליקציות בתקופת קורונה. לפי דוחות שפורסמו בנושא, בששת החודשים האחרונים מאז שהחל משבר הקורונה בעולם, חל גידול משמעותי בהתקנות ובשימוש באפליקציות שונות, בהן יוטיוב, פייסבוק, נטפליקס, טיקטוק, ווטסאפ וכדומה. בהתאם, הייתה גם עלייה של כ-24% בהיקף ההכנסות מאפליקציות לעומת שנה שעברה.
הגורמים לעלייה בשימוש באפליקציות בעת הזו
הסיבות המרכזיות להצלחת האפליקציות דווקא בתקופת הקורונה הן הריחוק החברתי וההגבלות הנלוות אליו – צמצום חופש התנועה, מעבר של שוק העבודה למודל של עבודה מהבית, תקופות כפויות של בידוד, הטלת סגר או עוצר מעת לעת, הפסקת הלימודים במערכת החינוך, חוסר היכולת להשתתף בפעילויות העשרה וספורט וכן הלאה. כל אלה גרמו לאנשים רבים באוכלוסייה לחפש דרכים שיעזרו להם ולבני משפחתם, לעבור את התקופה המאתגרת הזו בצורה קלה, נוחה וטובה כמה שיותר. וגם להצליח לשמור על בריאות נפשית וגופנית.
הנתונים מראים עלייה ניכרת בהורדות והתקנת אפליקציות של גוגל ואפל. סך ההתקנות של אפליקציות חדשות במכשירים של ציבור המשתמשים עלה ב-26% לעומת שנת 2019 ועומד כיום על כמות של כ-71.5 מיליארד אפליקציות. לפי ההערכות, ברחבי העולם הוציאו הלקוחות סכום מצטבר של כ-5.1 מיליארד דולר עבור השימוש באפליקציות בגוגל פליי ובאפסטור.
מהן האפליקציות המובילות?
התפשטות נגיף קורונה ברחבי העולם ובישראל והבידוד החברתי והפיזי שנלווה לכך, גרם לציבור להשתמש הרבה יותר בכלים ווירטואליים שייתנו מענה לצרכיהם השונים. כך למשל, את האפשרות לקיים פגישות במשרד, לבלות עם המשפחה והחברים וללכת לחוגים, החליפו שיחות הועידה. לכן, הייתה עלייה חדה בשימוש באפליקציות: טנסנט וידאו, זום, ווטסאפ.
אפליקציות דייטינג והיכרויות
תחום נוסף הוא עולם הדייטינג הגבלת האפשרות להכיר בן או בת זוג פנים אל פנים העלתה את השימוש של לקוחות אנדרואיד ואייפון באפליקציית ההיכרויות הפופולרית טינדר. מה גם שהחברה אפשרה למשתמשים באפליקציה להכיר בחינם משתמשים אחרים מכל העולם, דבר שהפך את טינדר למעין רשת חברתית. בנוסף, נרשמה עלייה בשימוש באפליקציות של פייסבוק, אינסטגרם, ווטסאפ ומסנג'ר.
אפליקציות נוספות שזינקו בתקופת הקורונה
הן יוטיוב, נטפליקס, טיקטוק, שמהוות דרך טובה לנצל את השעות הרבות בתוך הבית. ההערכות לגבי ההכנסות הכספיות שהרוויחו חברות אלה מהאפליקציות בכל העולם הן שיוטיוב הרוויחה סכום של כ-431 מיליון דולר ואילו טיקטוק סך של כ-421 מיליון דולר. כלומר, אלו הם סכומים גבוהים ומרשימים בהחלט.
משחקים אונליין
בחצי שנה החולפת נסגרו מוסדות הלימוד והילדים בילו זמן רב יותר בבתיהם, בלי אפשרות לראות ולשחק עם החברים שלהם, מה שהוביל לשימוש גדול באפליקציות משחקים. המספרים הראו עלייה של כ-42.5% בהורדות משחקים אונליין.
האפליקציות המרכזיות של גיימינג בהן השתמשו במכשירי אייפון ואנדרואיד, היו הונור אוף קינגס, PUBG, רובלוקס, Lineage 2M, קוין מאסטר, פוקימון גו, קנדי קראש ועוד.