איך בונים פרופיל לינקדין מוצלח
אז איך בונים פרופיל לינקדין?
אם אתם מחפשים עבודה בתעשייה ומעוניינים לשלוח מועמדות למשרות דרושים הייטק, אתם חייבים שיהיה לכם פרופיל לינקדין מקצועי מנצח. פרופיל אישי שיעבוד בשבילכם וייצר לכם הזדמנויות, משרות דרושים הייטק, לידים עסקיים, קשרים מקצועיים וכדומה.
טוב שתדעו, נכון להיום זוהי אחת הדרכים הנפוצות, היעילות והטובות ביותר להצליח להשתלב בקלות ובמהירות בהייטק וליהנות מקריירה מקצועית מאתגרת, מספקת ורווחית ביותר. הרי, אם מסתכלים על טבלאות שכר עדכניות במגוון מקצועות של דרושים הייטק, רואים מיד שהשכר הממוצע שאפשר לקבל בענף הוא מהגבוהים במשק הישראלי.
החשיבות של פרופיל לינקדין
כמו שאתם בטח יודעים, לינקדין היא הרשת החברתית המקוונת של עולם העבודה והעסקים. זוהי רשת מקצועית גדולה ונפוצה בעולם כולו, שעוזרת למשתמשים בה ליצור קשרים עסקיים ומקצועיים אחד עם השני ויש בה גם היצע אדיר של משרות דרושים בהייטק. לכן, הנוכחות ברשת ובנייה של פרופיל אישי איכותי ומקצועי, היא קריטית כדי שתוכלו לשווק את עצמכם בצורה יעילה וטובה שתשיג לכם את התוצאות הרצויות. פרופיל אישי בלינקדין הוא למעשה כרטיס ביקור מקצועי דיגיטלי וכדאי לדעת איך לבנות אותו בצורה הטובה והמוצלחת ביותר.
אז איך עושים את זה נכון?
תמונת פרופיל מתאימה וטובה
כשבונים פרופיל לינקדין, חשוב להשקיע זמן ומחשבה לגבי בחירת תמונת הפרופיל שלכם. התמונה הזו היא בעצם הרושם הראשוני והמיידי שאתם משאירים ל שאר החברים ברשת ולכן מומלץ לבחור תמונה איכותית, ברורה וכמובן – שתהיה כמה שיותר עדכנית. בנוסף, כדאי שזו תהיה תמונה הולמת, שמשדרת מקצועיות ורצינות מצד אחד, אבל שגם תראה פן אנושי ונעים.
שימו לב, חשוב להקפיד על לבוש עסקי ייצוגי כמו שאתם מתלבשים למקום העבודה ושהפנים יהיו לפחות 60% מהנפח של התמונה. מבחינת הרקע לתמונה, מומלץ לבחור ברקע כמה שיותר בהיר וניטרלי כדי שההתמקדות תהיה בפנים שלכם. תזכרו – פרופיל לינקדין אישי עם תמונה ברורה וטובה גם מושך אליו יותר אנשים.
כותרת הפרופיל
אסור לשכוח את השורה הבולטת בפרופיל שמופיעה מתחת לשם ובעצם מסכמת בקצרה מי אתם. זוהי שורה מרכזית ומומלץ לנסח אותה בצורה טובה, כל אחד ואחת לפי הנסיבות הספציפיות שלו – סוג העיסוק, עובד שכיר או פרילנס, האם המטרה היא חיפוש עבודה או גיוס לקוחות וכדומה.
בשורה זו אפשר לכתוב טקסט חופשי או להזין את מקום העבודה והתפקיד שלכם. כמובן, אפשר לבחור בניסוח סולידי או ללכת על משהו יותר מיוחד ויצירתי. והכי חשוב שהשורה הזו תהיה כמה שיותר מושכת, רלבנטית וברורה.
תמצית הפרופיל
תקציר הפרופיל זה בעצם הפסקה שמופיעה מתחת לתמונה האישית ולשורת הכותרת והיא משמעותית לפרופיל כולו. שכן, זה המידע הראשוני שאפשר לקרוא עליכם וזו הזדמנות מצוינת למשוך את תשומת הלב של מי שנכנס לפרופיל ולשווק את עצמכם.
לכן, השקיעו בניסוח ונסו להיות כמה שיותר ממוקדים, מעניינים ומקצועיים. מומלץ לספר בצורה חופשית ומקורית את סיפור החיים המקצועי שלכם ולהבליט תוך כדי את היכולות, הניסיון והאיכויות שיש לכם. קחו בחשבון שיש לכם לא מעט מקום אז נצלו אותו בחוכמה, תעוררו עניין בקוראים, תדגישו את היתרונות שלכם ותרשימו אותם.
פירוט ההשכלה והניסיון מקצועי
בדומה לקורות חיים "רגילים" גם כאן זה החלק המרכזי בפרופיל הלינקדין. עליכם להזין בצורה מדויקת את פרטי ההשכלה שצברתם: שם המוסד האקדמי או המקצועי, שנות הלימוד, שם התואר, סוג התפקיד וכדומה.
כשאתם מתייחסים להשכלה המקצועית שלכם, חשוב לפרט על הניסיון שצברתם בכל אחד מהתפקידים שביצעתם בכל אחד ממקומות העבודה. אפשר להכניס גם פרויקטים או פעולות שעשיתם בהתנדבות וכדאי שצורת הכתיבה תהיה מעניינת, מדויקת ופשוטה.
כישורים ומיומנויות
בחלק הזה אתם צריכים לפרט מה המיומנויות והכישורים שלכם מבחינה טכנית, מקצועית, אישית, חברתית ועוד. תוכלו לבחור מגוון של מיומנויות ספציפיות שצברתם לאורך הדרך וחשוב שהן ישקפו את הרושם שאתם מעוניינים להשאיר בפרופיל.
בנוסף, מומלץ לבחור ביכולות שעליהן חברים וקולגות יוכלו לאשר בדף עצמו שיש לכם. כך אתם גם מעלים את האמינות והרושם הטוב שאתם מייצרים אצל האנשים שמבקרים בפרופיל שלכם.
מילות מפתח
אם יודעים להשתמש בצורה נכונה במילות המפתח אפשר להעלות במידה רבה את היעילות של הפרופיל האישי בלינקדין ולגרום לכך שהוא באמת יהיה מנצח. וגם להיפך. שימוש לא נכון בכלי של מילות מפתח יכול להזיק לפרופיל.
לכן, חשוב להבין מהן המילים הרלבנטיות לכם ולהוסיף אותן לכל אורך הפרופיל – בכותרת, בחלק של התמצית וכדומה.
המלצות
בחלק הזה אתם גם יכולים לקבל המלצות מאנשים אחרים – חברים ממקומות עבודה שונים, מנהלים, מרצים, חברי ילדות ועוד, וגם להמליץ עליהם בחזרה. זוהי דרך מעולה להבליט את הפרופיל שלכם, לשדר אמינות ולהוכיח את היכולות והאיכויות שאתם מביאים אתכם. אגב, ברוב המקרים ככל שתמליצו על יותר אנשים שחברים ברשת הם בדרך כלל יחזירו לכם בהמלצה.
תמונת רקע לפרופיל
אם אתם רוצים להבליט עוד יותר את הפרופיל ולתת לו יתרון ויזואלי על פני כל השאר, תוכלו להוסיף לו תמונת רקע מושכת. כדאי לבחור בתמונה שקשורה אליכם מבחינת תחומי עניין או תחביבים, תספק למבקר עוד מידע מעניין עליכם ותמשוך את העין. לא מומלץ לבחור בתמונה עמוסה מדי או צבעונית שיכולה לבלבל או להרתיע.
פרטי יצירת קשר
לפני סיום, אסור לשכוח לציין בפרופיל את כל הדרכים העדכניות בהן ניתן ליצור עמכם קשר. אחרת, כל העבודה שהשקעתם עד עכשיו בבניית הפרופיל תרד לטמיון כי לא יצליחו להשיג אתכם. לכן, שימו לב שאתם מציינים את מספר הטלפון הסלולרי, כתובת האימייל, אתר אינטרנט, מסנג'ר, חשבון טוויטר וכל דרך תקשורת אחרת שיש לכם.