10 טעויות בלינקדאין של מגייסים: מה לא לעשות

מעסיקים ומגייסים רבים משתמשים ברשת לינקדאין כמקור יעיל ומרכזי לאיתור מועמדים ועובדים חדשים. קל לגייס עובדים בלינקדאין, לבטח ביחס לרשתות חברתיות אחרות המשרתות את המגייסים, מאחר שהרשת החברתית היא בעלת אופי עסקי ומעודדת את המשתמשים ליצור קשרים, לכן היא מהווה קרקע פורייה לגיוס מועמדים הנמצאים בשלבים שונים של הקריירה.

לינקדאין

אם אתם רוצים להשתמש בלינקדאין כדי לגייס מועמדים לתפקידים השונים בחברה או בארגון, כדאי להימנע מהטעויות הנפוצות של המגייסים. בכתבה זו נציג בפניכם 10 טעויות שכיחות של המגייסים:

  • פרופיל חסר

כדי לנצל את כוחה של לינקדאין לגיוס מועמדים לעבודה חשוב לבנות פרופיל מלא ברשת החברתית, ויש למתג את הפרופיל כך שמועמדים יבינו כי אתם מגייסים מקצועיים ובעלי קשרים נכונים.

  • תמונה מקצועית

חשוב להעלות תמונה איכותית ומרשימה לפרופיל שלכם בלינקדאין. התמונה חייבת לשדר מקצועיות, אמינות, יושרה ועוד. אם עובדים בחברת השמה רצוי להוסיף קאבר עם לוגו של החברה.

  • פיתוח רשת קשרים ענפה

יש להקפיד על פיתוח רשת מסועפת ורחבה של חברים וקשרים, וכדאי לכלול ברשת הקשרים אנשי מקצוע מתחומים שונים כדי להגדיל את הסיכוי לגייס מועמדים ועובדים חדשים לתפקידים השונים.

  • ריקרוטר

לינקדאין מציעה כלים מתקדמים למגייסים כמו כלי הריקרוטר. הכלי המתקדם מאפשר לבצע חיפוש בוליאני באמצעות בחירה מדויקת של מילות מפתח, אך רבים מהמגייסים לא טורחים ללמוד כיצד לעבוד נכון ובצורה יעילה עם הכלי האיכותי.

  • לא להסתפק בפנייה אחת למועמדים

רבים מהמגייסים הנעזרים בלינקדאין שולחים הודעה אחת ויחידה למועמדים השונים, אך הניסיון מוכיח כי עדיף לשלוח יותר פניות כדי להצליח בגיוס טאלנטים ומועמדים בכירים.

  • מודעות לא שגרתיות

מגייסים רבים שולחים הודעות ופניות בנאליות ושגרתיות למועמדים, אך הפנייה הסטנדרטית לרוב אינה זוכה לתגובה, לכן חשוב להיות יצירתיים ולנסח פניות חכמות ולא שגרתיות הזוכות לתגובה ולמענה.

  • בדיקות A/B

מומלץ לבצע בדיקות מסוג A/B Testing כדי לשפר את אחוזי התגובה והמענה מהמועמדים אליהם פונים ברשת.

  • פולואפ

יש לא מעט מגייסים ששולחים הודעה אחת למועמד והם ממתינים לתגובה ממנו, כלומר הם פועלים בצורה פסיבית. חשוב לבצע פולואפ לפניות, בתזמון נכון, כדי לקבל יותר תגובות להודעות הנשלחות.

  • הצלבת מידע

לינקדאין היא רשת חברתית מצוינת לגיוס מועמדים לתפקידים שונים, אך תמיד חשוב להצליב מידע מכמה מקורות, לכן כדאי להיעזר במקורות מידע נוספים ובהם גוגל.

  • פרסום פוסטים לגיוס עובדים בלבד

אחת הטעויות הנפוצות בקרב מגייסים המשתמשים בלינקדאין היא העלאת פוסטים העוסקים בגיוס עובדים בלבד. כאשר מעלים פוסטים על גיוס עובדים לא מפתחים חיבור אישי עם החברים ברשת. לכן, חשוב להעלות פוסטים נוספים ובעלי ערך לקוראים, כמו טיפים למציאת עבודה, איך לכתוב נכון קורות חיים, מידע על גיוסים אחרונים שבוצעו, סיפורי הצלחה של המגייס ועוד.

חזרה חזרה

facebook | LinkedIn שתף ב
צרו קשר עם מומחה השמה
File Size: 3000KB Max
File Types: .doc
*שדה חובהשלח פנייה